Jak Kroužek techniky a programování hodnotí lektoři v uplynulém školním roce 2017/2018?

Proč jste se rozhodl/a vést kroužek?

Přišlo mi to jako skvělá příležitost, jak si obohatit studium. Také mě zajímalo, jak vypadá učivo z pohledu učitele. Taková nabídka se jednoduše neodmítá.

Michaela B.

Nabídku vedení kroužku jsem dostal od pana profesora Hrdiny. Bral jsem to jako dobrou zkušenost.

Dominik Ř.

Odjakživa mě bavilo pomáhat ostatním v oblasti, která mi šla. Ať už na základní škole s matematikou, či nyní na střední škole s programováním. Díky tomu jsem začal uvažovat nad kariérou učitele a prezentace paní S. Štěpitové mě motivovala ještě víc, proto jsem se rozhodl do toho jít. A nelituji toho.

Michael H.

 

 

Jak hodnotíte náročnost na přípravu výuky kroužků?

Náročnost skoro žádná. Nejhorší byly první hodiny, než se do toho ty děti dostaly – to bylo příprav hodně. Na další hodiny příprav moc nebylo – jen si uvědomit, co chceme za tu hodinu stihnout a podle toho si zopakovat znalosti.

Michaela B.

Myslím si, že není těžké nachystat program pro mladší, protože v oblasti IT je strašně moc zajímavých věcí, které zaujme žáky.

Dominik Ř.

Ze začátku, když jsem s tím neměl úplné zkušenosti, to pro mě bylo náročné. Po čase už jsem si k tomu našel cestu a nebylo to tak náročné.

Rostislav M.

Vidíte smysl vést kroužky dál pro žáky základních škol?

Určitě ano. Pro mladší je to zábavné a při tom se naučí hodně věcí, které si nenajdou jenom tak na sociálních sítích.

Dominik Ř.

Rozhodně. Stále toho je tolik zajímavého, v čem se dá pokračovat, co v kroužku naučit. A ty děti se to chtějí učit. Pokud dostanu tu možnost, určitě bych v tomhle pokračovala ráda.

Michaela B.

Rozhodně. Žákům kroužky mohou vybudovat vztah k IT nebo elektrotechnice, což bude rozhodovat o jejich výběru střední školy, a dokonce i budoucího povolání.  Jsem moc vděčný za to, že mi VISC dal příležitost formovat budoucí generaci.

Michael H.

Přiučil/a jste se něčemu novému při vedení kroužku?

Jako svým způsobem všechno, co jsme potřebovali ke kroužku, jsme uměli ze školy. Ale procvičení určitých věcí prospělo. Pro mě byl kroužek určitě užitečný v oblasti komunikace s mladšími a schopnost vysvětlit, i když člověk tomu moc nerozumí.

Dominik Ř.

Kroužek sice nevedu tak dlouho, jako moji kolegové, ale i za tu chvilku mě určitě naučil zodpovědnosti. Že záleží jen na nás, co si ty děti z hodin odnesou – takže jsem se jim snažila předat co nejvíce toho šlo.

Michaela B.

Chcete dál vést kroužky techniky programování v roce 2018/2019?

Není to zrovna to, co bych chtěl v budoucnosti dělat, ale myslím si, že je to dobrá příležitost, jak získat zkušenosti, které se mě budou hodit. Nevím, co ještě bude příští rok po prázdninách, ale kroužek bych rád vedl.

Rostislav M.

Nebránila bych se tomu. Ráda bych získala více zkušeností.

Michaela B.

Díky tomu, že příští rok mě čeká maturita a mám i ještě práci, tak nejsem si moc jistý, jestli bych to stíhal všechno dohromady. Ale kdybych neměl takové povinnosti, tak kroužek vedu nadále.

Dominik Ř.

Všichni lektoři jsou studenti Obchodní Akademie UH

Kdybyste mohli změnit výběr střední školy, měnili byste?

Mně se na škole líbí a rozhodně bych neměnil.

Dominik Ř.

Určitě ne. Jsem se svým výběrem velmi spokojená. Už teď jsem se naučila více věcí, než jsem od školy očekávala. Je sice pravda, že je studium docela těžké a není pro každého. Když jste však ale pevně rozhodnutí, co chcete v životě dosáhnout, rozhodně to překážku nepředstavuje.

Michaela B.

Asi ano, kdybych měl finanční prostředky, tak bych chtěl studovat v zahraničí.

Rostislav M.